27 Ağustos 2015 Perşembe

Uluslararası Liglerin Yapısı [NA,EU,LCK]

League Of Legends'ta Dünya Şampiyonası tüm hızıyla devam ediyor. Ancak Dünya Şampiyonu'na geçmeden önce iddialı diyebileceğimiz sunucuların, istatistiklerine bakmamız oldukça faydalı olacaktır. Çünkü güçlü olan sunucuların istatistiklerine bakarak, güçlü takımların hangi noktalarda iyi olduğunu görebilir, buna uygun olarak takımları yapılandırabiliriz.

AVRUPA (EU LCS)
Avrupa - Altın Farkı/Kazanma Oranı
KORE (LCK)
Kore-Altın Farkı/Kazanma Oranı
AMERİKA (NA LCS)
Amerika-Altın Farkı/Kazanma Oranı

Yukarıdaki grafiklerde Avrupa, Kore ve Amerika sunucularının altın farkları baz alınarak kazanma oranlarını görmektesiniz. Sol grafikte, maç sonundaki altın farkı/kazanma oranını görmekteyiz. İkinci grafikte ise 10.dk (erken oyun) için altın farkı/kazanma oranı bulunuyor. Son olarak en sağdaki grafikte ise 20.dk (orta oyun) için altın farkı/kazanma oranı bulunuyor. 

Erken Oyun Analizi (10.dk Altın Farkı/Kazanma Oranı)

Erken oyun analizine baktığımızda, Kore'de erken oyunda üstünlüğünü kazanan takımlar genellikle maçı alıp götürüyor. Bu da Kore takımlarının oyunun erken safhasında tecrübeli olduklarını ve nasıl hareket etmeleri gerektiğini çok iyi bildiklerini gösteriyor. Öte yandan Amerika ve Avrupa'ya baktığımızda erken oyun safhası grafiğinde inişli çıkışlı bölümler görmekteyiz. Bu da erken safhada kazanılan altın üstünlüğünün doğru değerlendirmede sıkıntı yaşadıklarını gösteriyor.

Erken oyun üstünlüğüne baktığımızda Kore Liginde çok daha iyi rotasyonlar yapılırken (karar verme mekanizmaları da oldukça iyi) Avrupa'da ve Amerika'da oyunun erken safhalarında rotasyonlarda sıkıntıların olduğunu da söyleyebiliriz. Genelleyecek olursak, Dünya Şampiyonasında erken oyunda üstünlüğü ele geçiren Kore'li takımların ''Kartopu Efektine'' yakalanmaları oldukça muhtemel gözüküyor.

Orta Oyun Analizi (20.dk Altın Farkı/Kazanma Oranı)

Orta oyun analizi, belki de en iyi sonucu bizlere sunacak analizlerden bir tanesidir. Çünkü orta oyun analizi genel olarak erken oyunun ve biten oyunların ortalaması görevini üstlenmektedir. Bu noktada, orta oyun analizini yorumlamamız biraz daha sağlıklı sonuçlar verebilmektedir.

Orta oyun analizine baktığımızda Kore'de yine erken oyundaki gibi mutlak bir üstünlük olduğunu görmekteyiz. Erken oyunda dediğimiz ''rotasyonda ve tecrübede iyi olan'' Kore takımları, orta oyunda da aynı etkiyi sürdürmektedir. Bu da Kartopu Efekti'ni ne kadar iyi kullandıklarını bizlere gösteriyor. 

Amerika'da ise orta oyunda biraz daha dengeli bir yapıya sahiptir. Erken oyuna kıyasla orta oyunda, Amerika'da verilen kararların ve rotasyonların daha iyi sonuçlar verdiğini görüyoruz. Avrupa için ise erken oyunda olan inişli çıkışlı süreç, orta oyunda da devam etmektedir. Bu da takım savaşlarında ya da rotasyonlarda verilen kararların düzensiz olduğunu bize gösteriyor.

Genel Analiz (Özet)

Kore'ye baktığımız zaman 2000 altın farkı oldukça önemli bir yere sahiptir. Çünkü oyunun erken safhasında 2000 altınlık bir fark olduğunda, Kore takımları maçları direkt Kartopu Efektine döndürmektedir. Avrupa'da ve Amerika'da ise bu altın farkı ortalama 4000-5000 civarındadır. Bu yüzden Avrupa ve Amerika takımlarının Dünya Şampiyonasında özellikle oyunun erken safhasında çok daha kontrollü oynaması gerekmektedir. Kore takımları genel olarak oyunları uzattığından ötürü, genel grafikleri sürekli inişli çıkışlı bir yapıdadır. Avrupa ve Amerika'da ise maçların uzunluğu daha az olduğundan, önde olan tarafının (kontrollü oynayan) kazanma olanağı daha fazla olduğu gözümüze çarpmaktadır.

Not: Çin'de (LPL) veriler net olarak paylaşılmadığından ötürü grafikler hazırlanamamıştır.

İstatistikler İçin: League Of Graphs

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder