22 Ağustos 2015 Cumartesi

UOL vs H2K Minyon Biçme Analizi

League Of Legends içerisinde oyuna doğrudan ya da dolaylı etki eden birçok yapı vardır. Oyun içerisinde bulunan ve kaynağına erişebileceğimiz her sayısal veriyi analiz edebiliriz. Elbette yapılan analizlerde, oyunun ve oyuncunun durumuna göre etki etme olasılığı değişiklik gösterebilir. Bu yazımda oldukça sık kullanabileceğimiz ''Minyon Biçme Analizi (CS)'' üzerine değineceğim.

İlk olarak analize başlamadan önce baz aldığım maç ile ilgili kaynakları sizlerle paylaşmak istiyorum.

Maç Bilgileri: LoLesports
Maç Bilgileri: Reddit

Yukarıdaki bağlantılara tıklayarak, maç hakkındaki detaylara ulaşabilirsiniz.

Oyun içerisinde minyon biçmek, şampiyonlar ve doğal olarak takımlar için oldukça önemlidir. Çünkü bir şampiyonun (destek rolü hariç) esas gelir kaynağı minyon biçmeye dayanmaktadır. Elbette skor,asist,baron gibi faktörler de gelir sağlamaktadır ancak stabil gelir olarak baktığımızda minyonlardan gelen altının konumu daha farklıdır.

Örnek Minyon Biçme Analizi 
Yukarıdaki grafik örnek bir minyon biçme analizidir. Genellikle ben analizlerimi yaparken, sol bölüme verileri giriyorum. Sağ bölümden ise girmiş olduğum verilere bağlı olarak sonuçlara ulaşıyorum. Gördüğünüz gibi sol bölümde H2K ve UOL takımlarının maç başına kestikleri minyon sayıları bulunmaktadır. Hemen yanındaki Oran sekmesi ise oyuncunun, oyun içerisinde performansındaki yüzdesel olarak artışı ve azalışı bize gösteriyor. Bu noktada bizim baz aldığımız yüzdesel sayı %100'dür. Bir oyuncu %100'ün üzerine çıktıysa, performansı ortalamaya göre daha yüksektir. Eğer ki bir oyuncu %100'ün altındaysa rakibine kıyasla performansı yüzdesel olarak daha düşüktür.

Kıyaslama yaparken minyon sayılarına DEĞİL, yüzdesel oranlarına BAKIN!

Bunun sebebi ise minyon sayıları bazen bizler için aldatıcı olmasından kaynaklıyor. Eğer iki oyuncu arasında minyon farkı azsa, aradaki farkı minyon sayılarına bakıp anlamamız yanıltıcı olabilir. Bu yüzden mümkün olduğunca yüzdesel oranlara bakmak bizim için daha belirleyici olacaktır.

Sağ taraftaki sonuç bölümünde ise maç içerisinde her role ayrı olarak hesapladığımız minyon sayıları bulunmaktadır. Ortalama minyon sayıları, bir oyun içerisinde role göre kesilmesi gereken (dakika baz alınıyor) minyon sayısıdır. Eğer ki bu ortalamanın altındaysa, oyun içerisinde rolüne göre daha az minyon kesmiş demektir. Bu noktada, ikili kıyaslama yaparken ortalamaya bağlı olarak fazla minyon kesen oyuncuyu rahat görebilmek için, renklendirme ayracı kullanıyoruz. (Yeşil Renk) Aynı işlemde minyonda geriye düşen taraf için ise farklı bir renklendirme ayracı kullanıyoruz. (Kırmızı Renk) Eğer ki, iki oyuncu arasındaki minyon farkı oldukça azsa ya da destek rolü gibi minyon çok önemli bir kriter değilse, Sarı renkli renklendirme ayracını kullanıyoruz.

Örnek Minyon Biçme Analizi - Grafiksel Döküm
Analiz yaptıktan sonra sürekli sayılara bakarak canlandırmak bazen zor olabiliyor. Bu yüzden daha rahat ayrım yapabilmek için ''Radar Grafiği'' dediğimiz bir grafik çeşidi ile oyuncular ve takımlar arasındaki minyon ayrımlarını rahatlıkla görebiliyoruz. Normalde bu grafiğin üzerinde, birçok sayısal değer oluyor (minyon kesme sayıları, ortalama minyon sayılar vb.) ancak fazla teknik detaylara girmemek için sayıları kaldırmayı uygun gördüm.

Gördüğünüz gibi analiz süreçleri biraz uzun ve karmaşık diyebileceğimiz yapılardan oluşmaktadır. Bu yaptığımız analiz sadece tek bir bağıl kriterimizin bulunduğu (Minyon Kesme) bir analizdir. İşin içerisinde çok daha fazla bağıl değişken ve buna bağlı olarak farklı analizler var. Yazımı okuduğunuz için teşekkür ederim.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder